Dag 38: Vila och löfte om bloggtankar imorgon
Däremot har jag insett hur ruggigt dåliga vi har varit på att skriva mer "reflekterande" blogginlägg på sistone. Så härmed lovar jag att det kommer ett imorgon! I alla fall från mig.
Ciao
Hej!
Marlena Batist heter jag och är den andra halvan av
DagensLax duon. Min bättre hälft Carlos Rojas kontaktade dig för några dagar
sedan angående input till vår må-bra sajt. Vi startade den för ca en månad och i
samband med detta sa jag upp mig som konsult på varumärkesbyrån Lynxeye efter
fyra år. Jag har en fundering som jag gärna skulle vilja bolla med dig och
hoppas du har tid.
Jag vet inte om du känner igen dig i detta,
men från min tid på lynxeye hade jag många kunder som av strategiska anledningar
ville stå för inspirerande på ett eller ett annat sätt. Antingen var det i
varumärkespersonligheten externt/internt, eller i sitt erbjudande till
konsumenterna . Vad jag fann var att inspirerande är ett svårt ord att stå för
som varumärke, det räcker ju inte att säga att du är inspirerande du måste visa
för kunden att du är det.
Att det är få sajter som äger "inspirationspositionen" fick vi också bekräftat första dagen vi lanserade 100lax då våra läsare ville att vi skulle bygga upp en inspirerande och peppande startsida där man kunde söka uppmuntran när man var låg eller deppig. Resultatet blev DagensLax.se som Carlos beskrivit i tidigare mail. Idén med DagensLax är just att bli reflexen på deppighet och därmed äga känslan av glädje, uppmuntran och nya utvägar. Helt enkelt inspirationen.
Tror du det skulle
vara intressant för era kunder att synas/annonsera på DagensLax för att
associera sitt varumärke till inspiration, definierat på detta sätt?
Tacksam för all input du kan ge oss!
Marlena
Etiketter: dag-för-dag, försäljning, intäkter
Etiketter: dag-för-dag, DagensLax, marknadsföring
Etiketter: dag-för-dag, försäljning, intäkter, marknadsföring
Etiketter: dag-för-dag