onsdag 10 november 2010

Panik

Ibland är det bästa sättet att komma på en ide att låta bli att tänka på det, iden kommer när man minsta anar det. När jag bestämde mig för att köra singelliv, ett nätverk för singlar som handlade om att lyfta fram de bästa med singellivet och sammanföra singlar brottades jag i vad som kändes en evighet. Jag listade upp namn en del helt värdelösa som tex gang bang till lite bättre solo. Inget kändes dock rätt. Plötsligt vid ett övergångsställe någonstans kring Sankt Eriksplan medan jag väntade på grön gubbe. SINGELLIV! så simpelt och det kändes rätt. Jag skyndade hem och kollade att det var ledigt.

Nu brottas jag med tanken 100lax på en månad. Idéerna ploppar upp en efter en, en del är bra men kommer ta längre än en månad att genomföra andra är värdelösa. Jag vet att det inte är något man kastar ihop på en kväll en ide som ska ge 100 000kr men jag kan inte skaka av mig känslan att jag har det på tungan. Att jag snart när jag gör något helt annat, tänker på något som inte har med 100lax, singelliv eller allmän briljanthet kommer komma på det. Det som gör att jag klarar mitt mål. Att misslyckas är inget alternativ.

Kan vi slå våra kloka huvuden ihop och bolla idéer?


Och till er som inte har kniven mot strupen, lägg ifrån er det ni sliter ert hår över. Ta en promenad, läs en bok, gå på bio vad som helst och om det fortfarande inte dyker upp något glöm inte ditt framgångsteam. Bolla, prata älta. När kreativa människor samlas och öppnar sina sinnen. Det är vackert. Någon säger något, en annan fortsätter på tråden och tillslut blir det något briljant av det.

Jag undrar, finns det fler som driver företag eller vill driva företag som skulle tycka det vore kul att peppa och bolla idéer med varandra? Så nu skapade jag en sida på fb
Låt oss alla hjälpa varandra!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida