måndag 29 november 2010

Varför jag älskar DagensLax modulerna! (Del 5 av 6)

Fleragångsköp, gärna abonnemang/prenumeration


Den enorma fördelen med att sälja produkter/tjänster som är i abonnemangsformat är att du inte behöver ragga nya kunder hela tiden. Ett kylskåp handlar man kanske i snitt vart tioende år medan man däremot handlar toalettpaper, vitaminer och andra förbrukningsvaror flera gånger i månaden.

Med produkter som säljs i abonnemang och prenumerationsform har du en rullande intäkt, pengar som kommer in varje månad vilket är effektivare än att ständigt vara på jakt efter nya engångsköpare.

Modulerna är lite av ett klister. Har man en gång valt att installera dem på intranätet och vant personalen vid en daglig uppdatering blir det tufft att plötsligt plocka bort dem. Människor gillar inte att förlora något de redan har. Så förhoppningsvis fortsätter modulerna rulla, månad efter månad, år efter år.

Etiketter: , ,