tisdag 14 september 2010

Dag 8: Överkrativ

Med kniven mot strupen är vi alla kreativa.
Att inte få kaffe var den här morgon var inte ett alternativ.




Precis som kaffekrisen fick mig att se möjligheter och verktyg jag aldrig skulle sett eller brytt mig om ifall jag hade kommit ihåg att handla kaffe igår får min pengarkris mig att leta intäkter överallt. Pengarna tar snabbt slut. Men lite tur klarar jag mig till årskiftet.Efter det blir mitt enda alternativ att gå tillbaka till en anställning. Jag känner mig inte redo för det, lika lite redo som att gå en hel dag utan kaffe. Jag ser pengar, möjligheten och samarbeten nästan till absurdum. Det är nästan så att jag börjar bli stressad. Som entreprenör får det nog räknas som ett lyxproblem.
Poängen är att om du oroar dig för att du saknar en bra ide eller en kreativ ådra så oroar du dig förmodligen i onödan. Du är förmodligen bara i fel sammanhang eller har druckit för mycket kaffe...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida