måndag 5 april 2010

Vårt arbetsdokument

Här ligger nu dokumentet som vi planerar i och arbetar efter, för alla som vill att titta in på. Vi kommer att ha länken här i högerspalten också!

http://spreadsheets.google.com/pub?key=tUjlCD7h1b1RJGzJ2AqAgZw&output=html

Passar på att slänga iväg ett tack till Heidi Harman som invigde mig i fördelarna med att jobba i Google Docs när hon och hennes liga byggde Klart jag ska vara hemma-sajten den här våren! Så här såg det arbetsdokumentet ut när sajten var färdig.

Etiketter:

5 kommentarer:

Anonymous Merete sa...

Vill bara skicka följande feedback idag: Tack för att ni kör det här projektet med "öppna dörrar" det är kul och oerhört inspirerande! Jag hejar på!!

5 april 2010 kl. 21:23  
Anonymous Maria sa...

Jag hejar också på som bara den. Kan man möjligtvis få se lite mer bilder på ert arbete och vad ni gör på dagarna? Hade varit kul!

5 april 2010 kl. 22:17  
Anonymous Anonym sa...

Varför är det egentligen så viktigt att jobba så lite som möjligt med företaget? Om ett företagsprojekt är det absolut kuligaste man kan tänka sig att hålla på med så vill man väl vårda det så ofta man kan eller hur? Att man inte vill sitta 50 timmar i veckan och jobba som anställd för någon annan det köper jag men jag kan lätt jobba 60 timmar i veckan med mitt företag, min bebis. Sen kan det vara en konst att kombinera detta med livet i övrigt och riktiga bebisar så att säga men det går, det går att inkorporera det mesta i ett företagande.

Jag tycker att ni ska släppa 10-timmarsregeln och köra på. Tror ni behöver det också, upplever att ni jobbar rätt så långsamt. Långa blogginlägg om livet i största allmänhet men ni har varken reggat företag eller er domänadress.

Sätt fart vetja :-)

6 april 2010 kl. 07:09  
Anonymous Maria sa...

Anonym: Det som egentligen jag uppfattat som kärnan i projektet är att Carlos och Marlena vill bevisa att det inte behöver vara så att man måste lägga enormt mycket tid på företagande. Det är ju en generell uppfattning många av oss har, att det faktiskt inte går att starta ett företag utan att jobba ihjäl sig. Och precis som du säger är kanske barn ett heltidsjobb i sig. Därför kanske man kan lägga tid på det ISTÄLLET för att ägna sig åt att jobba ihjäl sig. Men det är klart att om man trivs med sitt företag så kan man jobba mycket. Men man ska inte behöva. Och det är det som jag tycker är så inspirerande med detta projekt.

Vidare tycker jag att det händer ganska mycket. Se dig omkring på företag. Vem har hunnit med att vara med i två radioprogram, bli intervjuad av massor av tidningar, startat en blogg, kommit på affärsidén, lägga ut marknadsundersökningar, ha flera möten etc på så få timmar?

6 april 2010 kl. 13:39  
Blogger Ola Nilsson sa...

Kom på ett tips: lägg in en twitterbox i högermenyn eller nåt här på bloggen, så kommer era tweets läggas upp på bloggen med (bara att lägga till en widget i blogger-layouten). /ola

6 april 2010 kl. 15:30  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida