måndag 5 april 2010

Dag 6: Nästa viktiga vecka planerad via MSN

Carlos säger:
nu!
dåså
vad ska vi göra

Marlena säger:
hej!
nu ska vi se
veckan plan kanske?
och när vi ska få upp sajten också. typ. så vi har ngt att skjuta mot.
plus starta företaget. tror du carlena är ledigt

Carlos säger:
ja vi bör göra ett exceldok på google-docs med uppgifter
gillar du carlena?
har du sett de andra ideerna?

Marlena säger:
alltså jag menade till vårt hb. inte till startsidan
mm, vi kanske ska brainstorma några egna också. Har du koll på hur många som svarat på enkäten`?

Carlos säger:
ah ok
vi kan kolla
bradag.se
borde ju gå att ta
och enbadag
enbradag
menar jag

Marlena säger:
ja, men jag funderar på om vi ska köra "må bra" i namnet eller mer "starsida"
startsida

Carlos säger:
brastart

Marlena säger:
jag är iaf rätt inställd på att vi ska få folk att ha det som startsida. det är ju halv grejen

Carlos säger:
kanske
så kan man foka på brastart på dagen

Marlena säger:
precis! typ vad jag tänkte

Carlos säger:
men ha annat också

Marlena säger:
startabra

Carlos säger:
så blri det startsida i dubbel bemärkelse
jag kollar om brastart är ledig

Marlena säger:
startabra kan vara ett alternativ

Carlos säger:
absolut
men jag tycker brastart i så fall är mer relaterbart
så som folk säger
"en bra start på dagen"

Marlena säger:
absolut, är det ledigt?

Carlos säger:
kollar nu
fan det är nåt fel på loopia när man letar
testar igen om 5
ok vi lsitar sånt som måste göras i veckan
registrera domän
starta HB
skiss på mejl till företag
kolla av enkäten
NU; bör vi snurra iväg enkäten på fejan under kvällen

Marlena säger:
bra start är upptagen-
ja! det är en bra idé. Har du startat facebook grupp förresten?

Carlos säger:
användare

Marlena säger:
startabra är ledigt
kanske att brastart.nu är ledigt. ser inte det på one.com

Carlos säger:
ok

Marlena säger:
peppstart är ledig

Carlos säger:
lägg ut på facebook, länk till enkäten
och fortsätt på todolista, så kolalr vi det sen

Marlena säger:
vi kan fundera på synonymer till bar
bra

Carlos säger:
starta HB
skiss på mejl till företag
kolla av enkäten

Marlena säger:
registrera domän
starta HB
skiss på mejl till företag
kolla av enkäten

Carlos säger:
vi skulle behöva börja fiska efter formgivare/kodare

Marlena säger:
mejla företag
kolla affiliates

Carlos säger:
jag tycker vi ska ha en version av sidan ute ganska snabbt som folk kan börja testa och ge input på

Marlena säger:
jag håller med. Helst om bara någon vecka om det går. Så vi kan justera den

Carlos säger:
precis

Marlena säger:
skulle kunna lägga ut det på bloggen som en "direktkvalificerinf"
till 50procentarna tänker jag

Carlos säger:
jag snackade med en snubbe som berättade att välgörenhetsorganisationer ofta har nånting kungarelaterat till sina sponsorer
att dom har nåt pris som delas ut av kungen för att sponsorerna ska kunna bjudas på middag med kungen
eller drottningen
och då blir marknadschefer kåta av det och tackar ja
dom säger ju inte att det är därför, men det spelar in

Marlena säger:
hur tänker du nu?

Carlos säger:
jag bara slängde ut det så du kan tänka på det

Daniel Westling startade ju gym och grejer
borde ha nån slags hälsointresse
typ
eller ja, bara fundera på vad man kan erbjuda en huvudpartner
bra ide med direktkval

Marlena säger:
ok, jag är med nu. trodde du kommenterade direktkval
du! här kommer en idé till. Vi lägger ut denna chattdiskussion på bloggen idag som Dag 6 = 2 flugor i en smäll

Carlos säger:
när vi pratat klart så gör jag en todolista på Google Docs som vi delar
som vi också kan ha öppen för andra att se
men bara vi kan ändra i

Marlena säger:
haha
vi tänker lika - se mitt inlägg innan om chattdisk.

Carlos säger:
haha såg det
vad ska du göra åtta förresten? som är så jääävla viktigt?
det kanske du inte vill berätta om det här ska publiceras
haha

Marlena säger:
haha - det är ok för jag ska UTBILDAS - personlig utvecklingskurs

Carlos säger:
20.00?

Marlena säger:
ett telefonseminarium. En timme varje måndag. Bob Proctors program

Carlos säger:
nu tappade vi fokus
spännande

Marlena säger:
men nu är vi oproduktiva

Carlos säger:
men vi har väl i alla fall listat det viktigaste då
borde hinna det mesta av det imorgon
eller vi ska
det ska gå
haha
jag gör google-docset

Marlena säger:
Ska vi till och med unna oss 1,5h? Hinner du?

Carlos säger:
jorå
vi har ju säckat hela helgen
men då ses vi 9.30

Marlena säger:
yes box!

Carlos säger:
jag lägger ut på bloggen så kan du köra ditt bob proctor-pepp
tjingeling

Marlena säger:
ska jag slänga ut detta på bloggen så styr du facebookgrej + google doc?

Carlos säger:
jag kan ta allt
spring du
tjitjing

Marlena säger:
ciao
ses imorgon. Thanks.

Etiketter:

7 kommentarer:

Blogger Adriana Dobrin sa...

Hahaha, sjukt kul att läsa! Jag tycker brastart är bättre än startabra! Just so you know... ;)

5 april 2010 kl. 21:50  
Anonymous Samuel Sidea sa...

Tänk om man kunde styra hela världen via MSN... ;)

5 april 2010 kl. 23:28  
Anonymous Tiina sa...

Varför inte "BRA DAG" kort o gott... jag vill i allafall ha en Bra Dag inte bara en Bra start på dagen - en bra start är ju okey att läsa på morgonen .. men loggar man in framåt lunch så kanske "brastart" kan bli lite retfullt...
i varje fall om man hade tänkt att komma igång lite tidigare... eller ...

Gillar snabba och effektiva arbetspass, men kan viljan till transparens göra att Ni får skärpa till Er - extra?

Själv har jag bjudit in föräldrar till att delta i klassrummet, men när en förälder som var på besök mailade ut lektionspasset till de övriga föräldrarna... kunde jag känna att jag kanske hade önskat att han låtit bli... samtidigt som jag tycker att det var en intressant upplevelse!

Att bjuda på sina erfarenheter är bra - Go for it!

6 april 2010 kl. 00:30  
Anonymous tobias@al-m.se sa...

Brastart.se var klockrent, det spelar både på "bra startsida" och "bra start på dagen".
Ang. reklamen på hemsidan så får ni vara väldigt försiktiga med vart den placeras och hur varje enskild banner är utformad, en startsida är någonting man använder flera ggr om dagen och ska därför ha så få irritationsmoment som möjligt, men så klart inte skippa helt.

Jobbar själv med webbproduktion och tycker att denna blogg är väldigt intressant att följa! Kul att se hur andra tänker runt starten osv. Keep it up!

6 april 2010 kl. 08:34  
Blogger Åsa Plesner sa...

Jag har tips på kodare som är grymt effektiva och lätta att jobba med, om/när ni vill ha tips.

Kul & inspirerande att läsa ert "veckomöte"!

Brastart.se tycker jag är bästa förslaget hittills och den sidan verkar inte användas. Jag skulle slå dem en pling och höra om ni inte kan få loss den, faktiskt.

6 april 2010 kl. 09:26  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

brastart.se Håller med. Den var bra.

6 april 2010 kl. 12:33  
Blogger Ola Nilsson sa...

bradag är schysst. verkar va oanvänd men "upptagen" tråkigt med parkerade sidor...

ni verkar ha glömt "starta fb-fansida" i er spreadsheet. gör det! dra lärdom av "Rättviseförmedlingen"!

gogo! /ola

6 april 2010 kl. 15:26  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida