lördag 3 april 2010

Dag 4: Mer input och domännamn!

Carlos är ledig idag, och jag lägger ner 5 min på detta inlägg idag. Vi behöver mer input till vår må-bra sajt! Har du inte fyllt i enkäten än så gör gärna det, sprid den till andra och ja, vi är helt enkelt tacksamma för alla idéer vi kan få innan tisdag då vi sätter oss och jobbar vidare.

Har ni bra idéer på bra domännamn som är lediga också så skriv dem i bloggfältet eller maila oss på carlena@100lax.se. Det börjar bli dags att tänka på vad vår sajt ska heta.

Tryck här för att komma till Enkäten

hej så länge!

Etiketter:

11 kommentarer:

Anonymous mange_pet85@hotmail.com sa...

kom igen jobba hårt =)

3 april 2010 kl. 13:43  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

kan ni inte heta carlena?

3 april 2010 kl. 20:54  
Blogger Carlos Rojas sa...

Haha, ja Carlena kanske funkar?

3 april 2010 kl. 21:34  
Blogger westn sa...

Ni bör verkligen sikta på att ha något som lockar målgruppen med (förutsätter att ni har den klar, o att jag inte tillhör den).

Men 40feelgood eller något liknande... lite mer seriöst klingande namn

3 april 2010 kl. 22:07  
Blogger Åsa Plesner sa...

Jao, vilken är målgruppen? Ju mer man begränsar idéutrymmet desto bättre blir ju idéerna.

Lite tillspetsat så kan väl en må-bra-sajt rikta sig antingen till "coola, kreativa" typer eller till "mjuka, flummiga" typer. Domännamnet bör väl väljas därefter.

Jag är inte cool så jag kan inte hjälpa er där ;) men tacksam.nu har jag som sagt registrerad och ni kan få den om ni vill, andra förslag på rak arm är:

enbradag.nu (eller en-bra-dag.se eller haenbradag.nu eller variant)

starta-dagen.nu

foodforthought.se eller foodforfeeling.se kanske

3 april 2010 kl. 22:33  
Anonymous Samuel Sidea sa...

Jag tycker ni ska köra på swell.se/swell.com som namn...

Tänk typ SWELL - SWEDEN/SWEDISH/WELL-BEING ni kan bli det IKEA är inom möbel/inredningsmarknaden fast inom hälsa/må bra-sfären. Funkar även att utveckla globalt, Sverige är ju känt för att vara ett hälsomedvetet land.

4 april 2010 kl. 00:43  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Det Åsa P lät vettigt att veta målgruppen.

Fast jag gillar er 100lax mail carlena... det är många företag som bakar in sina namn, initialer på något sätt. Typ Ford, IKEA, Efva Attling....

Tycker Carlena låter intressant och man blir nyfiken. Det låter käckt.

Sen, som många andra inlägg säger, om 100lax idén funkar så vore det en affärsidé i sig för er att kanske spinna vidare på? En enkel sida om att Man kan om man vill... :)

/Martina

4 april 2010 kl. 12:25  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Samuel Sidea's idé om Swell var ju också rätt kul...:)

4 april 2010 kl. 12:27  
Anonymous Maria sa...

Jag håller med om "initialer". Ganska lätt att komma ihåg dessutom. Fast varför på engelska? Är det en sajt som ska lanseras i fler än ett land kan det väl vara bra att tänka på ett internationellt gångbart namn då man sätter igång. Annars tycker jag lätt det kan kännas lite smått fel att ha något på engelska när vi bor i Sverige. Men sajten kommer kanske vara ganska clean så satsa på att göra detsamma med namnet? Så, jag tycker på svenska under förutsättning att sajten enbart lanseras i Sverige. Något konkret förslag kan jag inte komma på just nu. Men andra företag som är lite mer "hippa" som har samma typ är exempelvis det japanska klädmärket BAPE som står för Bathing Ape. Kan inte riktigt komma på något i Sverige....

5 april 2010 kl. 13:07  
Anonymous Maria sa...

Jag håller med om "initialer". Ganska lätt att komma ihåg dessutom. Fast varför på engelska? Är det en sajt som ska lanseras i fler än ett land kan det väl vara bra att tänka på ett internationellt gångbart namn då man sätter igång. Annars tycker jag lätt det kan kännas lite smått fel att ha något på engelska när vi bor i Sverige. Men sajten kommer kanske vara ganska clean så satsa på att göra detsamma med namnet? Så, jag tycker på svenska under förutsättning att sajten enbart lanseras i Sverige. Något konkret förslag kan jag inte komma på just nu. Men andra företag som är lite mer "hippa" som har samma typ är exempelvis det japanska klädmärket BAPE som står för Bathing Ape. Kan inte riktigt komma på något i Sverige....

5 april 2010 kl. 13:08  
Anonymous snorigasara sa...

Kör på svenska! Är det på engelska är det ofta jag bara klickar bort det för det verkar oseriöst (utan att ens titta på innehållet).

Något enkelt, typ:
solenskiner.se

eller gladdag.se

:):):)

5 april 2010 kl. 18:42  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida