söndag 4 april 2010

Dag 5: Vila!

Och på den femte dagen vilade Carlena.

Vad gör vi egentligen när vi inte jobbar? Med de där 30 timmarna som "blir över" när vi ska driva 100LAX-företaget på 10 timmar i veckan? Det är en fråga vi fått och som vi kommer svara på allt eftersom.

Själv driver jag ju ett antal andra företag och projekt parallellt, framförallt MIKLO och Medborgaranalysen, men också Klart jag ska vara hemma-kampanjen. Totalt lägger jag runt 35 timmar i veckan på arbete och resten på att vara med min familj och inte minst mina egna barn. Om en stund ska jag till min pappa och titta på Real Madrid-match. Sånt! Eventuellt kommer jag skriva lite om hur fotboll inspirerat mitt entreprenörskap längre fram, men det får bli en arbetsdag. Njut tillsvidare av en av den senaste tidens mest magiska konstverk.

Etiketter:

6 kommentarer:

Blogger westn sa...

Njut, o jobba inte med för många projekt parallellt med varandra..
För många kockar kan lätt bli för många maträtter(projekt) för en kock med

4 april 2010 kl. 22:14  
Blogger Åsa Plesner sa...

Carlos, har du olika samarbetspartner i de olika projekten? Om inte, hur gör du rent praktiskt för att hålla isär dem? Så att du inte sitter och halvjobbar på flera stycken, menar jag.

5 april 2010 kl. 09:16  
Anonymous Samuel Sidea sa...

Carlos,

Kolla länken till Medborgaranalysen... Den leder bort till ingenstans, just nu är det i stort sett bara http://medborgaranalysen/

Lägg till ett ordentligt www. före samt ett .se efteråt så blir det bättre ;)

5 april 2010 kl. 11:04  
Blogger Carlos Rojas sa...

Hej Åsa!

Dels har jag olika partners i varje projekt/företag, sen så är jag helt enkelt fokuserad på just det projektet jag arbetar med när jag arbetar med det.

Om jag inte skulle ha olika spår aktiva att byta fokus mellan skulle jag dels vara inneffektiv större del av tiden, dels inte få lika mycket idéer på hur de olika verksamheterna kan utvecklas. Min erfarenhet från MIKLo kan komma till pass i Klart jag ska vara hemma, tex, eller en KJSVH-kund kan bli en framtida kund för MIKLO. Det finns många vinster med olika spår, och som sagt är sättet att "hantera" det att vara fokuserad på det jag gör för stunden och inte tänka på annat som "borde" göras etc.

Vanligtvis funkar det rätt bra att gå på lust. Vad vill jag jobba med idag, eller just nu? Och så gör jag det tills jag märker att jag börjar tappa fokus eller tänka på annat, och då byter jag till det. Hjärnan och lusten är en bra ledsagare i vårt arbete, är jag övertygad om.

Sen rent praktiskt använder jag väldigt mycket mejlen som ett ordningsverktyg. I Outlook sorterar jag allat efter projekt, sätter påminnelser på alla mejl och uppgifter som måste följas upp, och följer såklart min kalender slaviskt. Jag antecknar ordentligt på alla möten och gör skillnad på anteckningar som rör mötet och idéer om annat som dyker upp.

Carlos

5 april 2010 kl. 14:29  
Anonymous Anonym sa...

HOPPAS DET GÅR BÄTTRE DENNA GÅNG MED FÖRETAGANDE CARLOS HAR INTE DU KONKURSER OCH EKO BROTT BAKOM DIG ELLER??

5 april 2010 kl. 14:31  
Blogger tannah sa...

Läste nyss om detta project pâ 24. Spännande! Lycka till.

8 april 2010 kl. 20:02  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida