onsdag 21 april 2010

Dag 21:

Dagen inleddes med att Carlos för 21e dagen i rad flyttade tid på vårt möte. 8.00 fick jag ett mess att kan kommit på att vi bara kunde sitta till 10.00 och undrade om jag kunde dyka upp 9.00 istället (det hör till att det tar 30 min för mig till kontoret). Så 9.05 var jag på plats och Carlos konstaterade nöjt att jag var sen 21 dagar i rad. Ni förstår ju vad jag får stå ut med.

Vi har tittat på de 50 svaren som vi fått in från kommunernas informationschefer angående att sälja moduler ill deras intranät. Av dessa var en tredjedel intresserade! Ytterligare en tredjedel ville hålla kontakten och den sista tredjedelen var vänliga nej tack.

Dessutom har vi sorterat Marlenas mail. Och twittrat. Och fått svar från nyheter24 om att vi ska höras längre fram eftersom de nästa vecka lanserar två nya bloggare och det blir grötigt med oss också just då. Resten av dagens aktiviteter kommer gå ut på att maila marknadschefer igen angående exponering på DagensLax.se och att återkoppla till de intresserade informationscheferna på kommunerna.

Vi känner att vi under dagen vill sammanfatta vår aktivitet de här tre veckorna. Det är lätt att bli lite stressad och kanske orolig av att inte ha råkoll på exempelvis alla resurser eller frågor eller ideer som vi har fått på kommentarer och mail eftersom allt är värdefullt och inget vi vill missa. Så vi tar en lugn dag och tittar igenom allt portionsvis i totalt någon timme var.

Idag har vi varit igång i exakt tre veckor! Och Carlos har på sig gult! Brandgult, till och med.

Lax lax,

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Rikard Klar sa...

Det finns en väldigt enkel lösning på ditt problem med förseningar.
Ställ tillbaka klockan 5 minuter, nej ta 8 minuter.
Med detta tips så kommer mötes problem vara lösta.

Keep up the good work!

22 april 2010 kl. 22:56  
Anonymous Marlena sa...

Rikard, de sorgliga är att jag redan gjort det. Fast det är i och för sig bara 4 min så kanske ska prova 8 min..

23 april 2010 kl. 18:53  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida