måndag 19 april 2010

Dag 19: Flashare och prio framåt

Dagen har rusat iväg insåg jag när jag skulle sammanfatta den. Vi har jobbat på separata håll. Även om sanningen egentligen är att Carlos har jobbat och jag inte har gjort det, förrän nu. Så det är urdumt att det är jag som ska skriva dagens inlägg egentligen.

Hursom. Som jag har förstått det har vi hittat Agnes som är flashare och ska fixa två flashanimationer som vi både kan slänga upp på DagensLAX och sälja in till företagens intranät. Vi tänker att vi ska börja med två flashfilmer "Dagens utmaning" och "Micropauser" för att på sikt utveckla ca 7 olika standardfilmer och även ta oss an specialbeställningar. De svar vi har fått från kommuner har varit oerhört positiva till att köpa in små filmer med må-bra tema som kan peppa deras anställda. Det är alltså det vi planerar att utveckla (Carlos - du får komplettera om det är något viktigt från mötet jag missat). Vi tror dock mycket på det här spåret så vi letar efter fler flashare. Om ni dessutom har tips på roliga utmaningar eller bra micropauser så tar vi tacksamt emot detta. Kommentera här eller maila som vanligt på carlena@100lax.se.

What else. Vi har kommit överens om att våra topp 2 prioriteringar denna vecka är att:
1) Få upp DagensLAX och
2) Försäljning.

Därför har vi möte med Henrik (formgivare) och Joakim (programmare) imorgon och hoppas få upp DagensLAX under morgondagen eller onsdagen.

Vad gäller försäljning har vi möte med Nyheter24 om en timme, telefonmöte med Lokaldelen imorgon och ska fortsätta jobba på 118 100 spåret. Ikväll ska Carlos börja bearbeta de företag som vi har bedömt vara "intresserade" av DagensLAX och boka möten med dem. Målet är 50 möten inom en månad. Med andra ord: Vi har fortsatt behov av säljare som kan hjälpa oss att springa på möten!

Det var allt för tillfället. Tjing!

Etiketter:

6 kommentarer:

Blogger westn sa...

Innan någon annan kommer så.. trodde flash var på väg att fasas ut. Men får väl hoppas att ni har något spännande att visa upp snart då :)

19 april 2010 kl. 18:16  
Blogger Unknown sa...

@westn Flash för animationer och småfilmer el interaktiva apps som kan skickas runt på olika sätt är exakt vad flash är bäst på, finns inget "fasa ut" där, tvärtom. Om du ska animera en kortfilm, kanske med interaktivitet, vad skulle du annars använda på webben? Dessutom lätt att konvertera till olika videoformat om man vill, göra app för desktop och integrera i sidor mm. Du kanske talar om hela websiter i flash, något helt annat.

19 april 2010 kl. 18:54  
Anonymous Anonym sa...

Hej igen,

Jag kan förklara varför ni INTE kommer att lyckas.
För det första försöker ni använda er av idéer som redan finns, dvs kopiera ett koncept vilket aldrig kommer att funka så lätt som ni tror, på sin höjd får ni tillbaka era 10 lax vid periodens slut.
Idéer är ju fina/trevliga/spännande men verkligheten är tyvärr inte så lätt, jag känner att ni har samma driv som jag hade när jag var 18 år och hungrig på allt, men med facit i hand så är det inte så lätt som man tror.
missförstå mig rätt, jag vill att ni lyckas men då måste ni göra något som ingen gjort tidigare, det är den enda chansen som jag ser det att lyckas med ert mål.

19 april 2010 kl. 22:24  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Micropauser - Pausgympa program - En övning som t ex Rulla axlarna eller typ stretcha nacke ställ dig upp och skaka på kroppen....

eller att det kommer upp en text på rutan "Dags för en sväng till kaffeautomaten" Eller "Ta en promenad till kopiatorn" "Ställ dig upp och sträck ut kroppen"

Dagens utmaning "Le mot alla du möter" "Säg hej till 5 okända personer idag" osv osv


en inspirations sida kanske http://www.mikropausen.se

19 april 2010 kl. 22:56  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

aktavara.org

http://ngruppen.blogspot.com/


två intressanta sidor att dela med mig. Om mat o hälsa o så.

19 april 2010 kl. 23:02  
Blogger Åsa Plesner sa...

Imorse hade jag behövt bli lite laxad. Jag hann t o m tänka tanken "fasen, finns det verkligen ingen sajt där jag kan gå in och bara få ett snabbt tips att hitta fokus och lugnet... vänta nu... 100lax! När 17 är releasen???"

20 april 2010 kl. 15:19  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida