tisdag 13 april 2010

Dag 14: Första mötet inbokat!

Blir en snabb uppdatering idag för vi måste dra om 2 min.

Detta har hänt:
  • Vi är ett mailsvar (om tid) från att boka ett första möte med 118 100 om DagensLAX! Vi träffar dem förhoppningsvis på torsdag!
  • Vi har svarat alla Prio 1 marknads- och personalchefer och föreslagit möte. Det var 10 stycken. 7 marknadschefer och 3 personalchefer
  • Tamara och Joel har filmat oss och vi kommer få en ny crew - medlem från och med imorgon: Micaela
  • Vi har registrerat oss på Videofy
Vi skriver igen under dagen. Carlos kommer fortsätta mailandet bland annat. Marlena vet inte vad hon ska pyssla med än.

Hej hej

Etiketter: , , ,

6 kommentarer:

Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Hejsan Carlena,

har jag förstått det hela rätt så kommer ni göra en hemsida där ni säljer diverse måbra program, applikationer, mpduler som företag kan tänkas vilja köpa till sina företgassidor??
Eller är jag helt fel ute... Annars kanske det hade varit en bra idé.

Eller handlar det fortfarande om en startsida som företag kan tänkas använda med de applikationer som företagen själva väljer att ha?

13 april 2010 kl. 17:16  
Anonymous Marlena sa...

Hejsan!

Hmm, vi borde förmodligen förtydliga detta. Vi tänker oss att DagensLAX ska vara en startsida för alla (privatpersoner) som du blir lite extra glad, peppad eller inspirerad över varje gång du startar din browser. Vi tänker oss att våra användare får vara med och bestämma vilket innehåll de vill ha på denna sida och att vi få lämpliga företag att "annonsera" på sidan.

Vi klurar också mycket riktigt på att utveckla applikationer som företagen kan komplettera sina intranät/startsidor med. Men det skulle bli en vidareutveckling!

13 april 2010 kl. 20:02  
Blogger goransv sa...

Svinbra idé det här att minska sin arbetstid. Har minskat ner min egen arbetstid till 1 tim per dag. 59 min i dag faktiskt. Man skulle ju kunna ha en tävling - vem har kortast arbetsdag? Uppmuntrar effektivitet, delegering av uppgifter, sundare vanor och att inte överarbeta. Det blir ju oftast bättre än man tror, då man alltid själv tycker att man kan göra det ännu bättre, men när kunden väl ser resultatet och är nöjd - så har man ett kvitto på att det är tillräckligt genomarbetat.

13 april 2010 kl. 21:36  
Blogger Åsa Plesner sa...

Kommentar till ert arbetsdokument:

Nej, det var inte jag som snackade om mikropauser. Men, hämningslöst multibegåvad som jag är (på kvällen rämnar blygsamheten) så har jag av en händelse ett bokmanus i byrålådan där ett kapitel avhandlar ett antal övningar som passar på en mikropaus och som gör att man blir gladare/effektivare/whatever.

Jag ska försöka komma på torsdag, det är smidigare att vi pratar lite då än att jag ska maila massa text som ni ska lägga värdefull arbetstid på att läsa och bearbeta.

13 april 2010 kl. 21:55  
Blogger westn sa...

Trevligt att höra att ni fått ett möte! jobba på :)

14 april 2010 kl. 00:19  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Då är jag med på det hela. :)

15 april 2010 kl. 14:44  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida