måndag 6 september 2010

Dag 1: Susanne säger Hej!




När jag fick höra talas om 100lax projektet som Marlena och Carlos körde igång i våras följde jag det med stor spänning. Nu några månader senare sitter jag här med ett stort sug i magen av förväntan.Nu är det min tur! 100lax på tre månader, tanken är hisnande. Kan det gå? Självklart, utmaningen ligger inte i om det går utan hur. För mig har utmaningen hela tiden varit att tänka lönsamhet. Hur tjänar man pengar på sitt företag? Var ligger pengarna?

Idag driver jag Singelliv och under resans gång har det här blivit det roligast och mest spännande jag gjort i mitt liv. Att bygga upp något helt från grunden och om Singelliv blir det jag tänkt att det ska bli så kommer jag även bidra till att sprida lite glädje i mitt hörn i världen hur skulle jag med detta i ryggen inte kunna räkna mig till en av de lyckligaste människorna på jorden? Jag jobbar med min dröm! Men precis som solen har sina fläckar har även min dröm det. Jag brinner för singelliv, för att driva företag men jag kan absolut ingenting om att ta betalt, tänka lönsamhet. Sanningen är att jag 4 månader in i mitt arbete har tjänat noll kronor. Den feta stora nollan blev tillslut allt jag såg och paniken har växt och jag har legat sömlös på nätterna. Något som jag tvivlar på att jag är ensam om som nyföretagare. Tillsammans mer er hoppas jag kunna bli inspirerad och inspirera er där vi alla kan lära oss att tänka lönsamhet. Låt oss sätta snurr på karusellen och ta makten över våra drömmar.

Så låt resan börja!!

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Petri sa...

Vad roligt. Det här följer jag med spänning. Hej förresten! :)

6 september 2010 kl. 22:42  
Blogger Susanne sa...

Hej Petri!

Vad roligt att ha dig med på färden!

6 september 2010 kl. 22:48  
Blogger Patrik N sa...

För att någon ska ge dig sina pengar måste du erbjuda ett värde tillbaka i gengäld. Inventera dig själv och lista ut vilka värden du kan leverera i form av tjänster eller produkter så är du snart igång.

9 september 2010 kl. 19:28  
Blogger Susanne sa...

Hej Patrik!

Exakt så? Frågan är var finns värdet? Hur kombinerar jag mina "talanger" och styrkor med det som ger ett mervärde för mina kunder? När jag hittat det är jag hemma! Jag hoppas iaf att jag är på rätt spår.

10 september 2010 kl. 01:02  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida