onsdag 19 maj 2010

Dag 49: Säljmöten

Matlagning på dagis och föreläsningar har uppslukat Carlos idag och största delen av morgondagen. Så jag och Isa håller fanan högt och springer på säljmöten. Igår träffade vi Travellink och idag Dell. Det har gått kanon. Så pass bra att vi undrar om det är vi som är grymma eller om det har att göra med ett litet knep som Elaine Bergqvist gav mig vid mediaträningen. Nämligen - klä dig i samma färg som kundens logga eftersom det skapar en känsla av "de förstår verkligen mig". Jag nämnde det för Isa som sprang och köpte en tröja i exakt samma färg som Travellinks logga för 800spänn! (vilket för övrigt inte räknas in i vårt startkapital på 10.000). Idag dök vi istället upp som två blåa smurfar. Och mötena går kanon. Väldigt märkligt. Så pass märkligt att jag var tvungen att videoblogga om fenomenet idag på Nyheter 24.

Hursom. Igår mailade vi ut om "Sveriges gladaste företag", idén jag beskrev i gårdagens inlägg. Det börjar strömma in svar och ca en tredjedel är hittills intresserade. Isa är i full fart att boka upp möten med dem så det ser positivt ut!

Slutligen, Ana Gina är i stan och vi ska träffas kl 19 för att planera "Jakten på laxen" filmen vi ska spela in tor-fre. Så idag blir det ändå ca 3 timmars jobb för min del. Medan Carlos nog snittat på 0 timmar. Just idag i alla fall.

6 kommentarer:

Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Det är så grymt kul att läsa om att det finns ett så stort intresse bland företagen. :D

Ni skulle sen kunna ha en certifiering för Sveriges gladaste företag som man efter 6mån eller 12månade får rösta om kanske??
Det måste ju vara en bra titel för företaget liksom. Att dom värnar om sina anställda.

19 maj 2010 kl. 16:16  
Blogger Adriana Dobrin sa...

Jättekul att det är så många företag som nappar! Och vilket bra tricks, det där med färgerna. Måste testa nästa gång jag går på anställningsintervju! :)

19 maj 2010 kl. 16:47  
Anonymous Samuel Sidea sa...

Tror att "Sveriges Gladaste företag"-projektet i sig skulle kunna dra in rejält med cashflow i sig själv om det bara marknadsförs och följs upp rätt.

Tycker just som martinahn att en certifiering skulle vara rätt väg att gå.

19 maj 2010 kl. 17:40  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Mailade över lite förslag på Dagens utmaningar.

19 maj 2010 kl. 21:15  
Blogger Petri sa...

Ni är sjukt inspirerande för mig som står i startgroparna att starta eget! :)

19 maj 2010 kl. 23:42  
Blogger Åsa Plesner sa...

Att klä sig som loggan ska jag testa! Fiffigt.

Ni kan ju utbilda certifierade glädjespridare också. Särskilt för de företag som inte kvalar in som Sveriges gladaste ;-)

20 maj 2010 kl. 23:08  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida