torsdag 27 maj 2010

Dag 57: Möte igen ,och så behöver vi era tips

Först: Glöm inte att vi har fest imorn! Från 18.30 till långt in på natten har vi fest på Idungatan 4B i den fina Kyrkan vi sitter i. Vi vill gärna ha alla härliga fans och följare där, och gärna ni som behöver en laxning eller två också - det lär bli en hel del!

Och cash is king: det blir bubbel så det rinner över och det kommer kosta 20 kr glaset!

Idag då, så har vi haft möte med 118 100 och tagit upp tråden vi tog fram för en dryg månad sen. Lokaldelen är ju också intresserade av samarbete och det känns viktigt att börja med den partner som verkar mest engagerad. Sen har vi legat i gräset.

Som bekant är vårt mål att 10.000 personer ska lägga till DagensLax.se som startsida. Har ni tips på hur vi kan komma upp i det?

Från och med måndag kommer videoklippen med Ana Gina att börja visas, där hon kör ”Jakten på laxen” i en följetång.

Ge oss tips på vad man kan göra för att snurra igång en trend eller bara tvinga på folk Dagens Lax som startsida!

Ni kan på arbetsdokumentet titta på fliken ”Guerillamarknadsföring” för lite spår som Sara jobbar med just nu – bra inspiration kanske!

Etiketter: ,

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

"Som bekant är vårt mål att 10.000 personer ska lägga till DagensLax.se som startsida. Har ni tips på hur vi kan komma upp i det?"

För att man ska välja er som startsida måste ni erbjuda ett värde. Vad önskar era "surfare" ha som ger dem ett värde och vad kan ni erbjuda surfarna som värde (utan att de ännu förstått att de vill ha just detta)? Svara på de två frågorna så får ni trafik.

Just nu känner jag inte att siten ger mig så stort värde att jag valt att ha den som startsida. Jag använder Google som startsida, den laddar snabbt och jag vill ofta göra en sökning då jag kommit ut på nätet så därför har jag valt den som startsida.

27 maj 2010 kl. 17:44  
Anonymous Samuel Sidea sa...

Ett enkelt och snabbt sätt att få folk att bokmärka som startsida är, just som Anonym nämnt, att ha något som besökarna vill ha, men ännu ej medvetna om ännu.

Jag tänker såhär; varför inte ha en Google-sökruta, eftersom många använder Google som startsida, men i rutan ha roliga/inspirerande/intressanta förslag på söktermer varje gång man laddar sidan.

Typ: "Hur många laxar i en laxask?", "Jag vill bli laxad!", "Laxens historia", "Laxens livscykel", "Tjäna laxar", m m... kommer inte på några speciellt roliga nu, men jag tror att det finns gott om brainstorming-power här på sajten för att kunna komma med, säg ett hundra olika förslag/söktermer som kan slumpas av nått fint javascript.

27 maj 2010 kl. 19:47  
Anonymous Samuel Sidea sa...

Förresten... fick inget feedback om mitt förslag på DagensL.ax som domännamn (.ax = Åland). Inget som är värt att kika lite på eller?

27 maj 2010 kl. 19:52  
Anonymous MariaR sa...

Jag skrev något om ett sorts vykort i ett annat inlägg. Skulle det vara någon idé? Att man exempelvis laxar sin mamma och säger något laxigt och sedan ber henne lägga till startsidan. Annars facebook, få folk att rekommendera det till sina vänner. Skulle man inte kunna ha någon form av förslag där man lägger till sina egna idéer på laxfraser?
Maila ut till bloggar/twittrar som kan laxa sina läsare?
Kan ni inte kontakta något företag som säljer typ salta fiskar eller något och be dem sponsra med godis så får man en påse laxar om man lägger till startsidan? Behöver ju inte vara till alla utan tex några 100? Godis borde ju inte vara så dyrt att sponsra med heller. "Du är lika söt som godis!"

28 maj 2010 kl. 09:48  
Anonymous MariaR sa...

Just det, den här idén om att hitta den försvunna laxen. Gör man det och lägger till startsidan så kan man vinna något?
Eller om man lägger till sidan så kan man själv skicka en personlig laxning till sina vänner eller kärlek?
Gillar även idéerna som folk föreslagit ovan.

28 maj 2010 kl. 09:55  
Blogger Åsa Plesner sa...

Kan man ge bort en lax till Facebookvänner, som man på någe vis hämtar från startsidan?

Jag är hemma med barna men skålar för er härifrån ikväll!

28 maj 2010 kl. 18:45  
Anonymous martinahn@bredband.net sa...

Jag tror, som några nämnt tidigare, att det är en bra idé att ha en sökruta på sidan i o m att det är det första många använder sig av.

Sen så satsa på en enkel snygg, layout utan för många krussiduller. Men jag tycker att ni ska behålla stilen. Den är annorlunda.

TÄNKTE på en sak med DATUM/VECKA, kankse bara är jag, men på något sätt känns det som att jag vill ha den uppe i högra hörnet och i någon annan form. Snäckskalet tar över lite, antingen om man förändrar den eller mörkar ner texten (här datum och vecka), så att de inte smälter in i varandra. Det är svårt för ögat att hitta det.


Annars hade ni en bra fest?? Kunde inte komma för jag jobbade till 23.15. Ha en fin helg!

Martina

30 maj 2010 kl. 11:17  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida