Dag 36: Effektiva dagen, en timme senare!
Hallå hallå,
idag har vi planerat satsningen "Sveriges gladaste företag". Planen är att använda en sidotjänst som en instegsprodukt för företag som kanske inte känner att de har en given plats på dagenslax.se och de exponeringsutrymmen som finns där.
Vi har planerat försäljningen. Finns nu på arbetsdokumentet.
Vi har planerat infofilmen om 100LAX. Kommer om cirka en vecka!
Marlena har tänt på Abu Garcia som huvudsponsor. To be continued.
Vi har också dividerat om vilka företag vi kan tänkas samarbeta med, eftersom tex Casino Cosmopol visat intresse. Återkommer med resonemang om det. Vad tycker ni?
Carlos har träffat Fellowshop ang flashmoduler till intranäten.
Vi har också spånat på att ha moduler på gymnasieskolors intranät, kanske med inspiration, förebilder, osv. Det ska vi testa mot ett antal rektorer.
Henrik har skickat illustration till den temporära startsidan fram till 1 juni. Mycket fin. Det pirrade i Marlenas lår.
Carlos har sagt fula ord som generat Marlena.
Och, sist men inte minst, så har vi våra praktikanter här från MEDIAGYMNASIET i NACKA STRAND. Det här skriver vi inte alls efter påtryckningar från någon lärare där! Varm hälsning till Cissi också när vi ändå håller på. Tack för att vi fått så fina och bra praktikanter!
Ana Gina är också på nu, känns kul, kommer och spelar in om ett par veckor.
En bra idé Marlena pitchade var också att vi faktiskt inte marknadsfört oss mot företag med omsättning under 50 miljoner! Har ni någon ide på något vi skulle kunna sälja till dessa som då är storlek mindre?
Marlena skrev också så här till mediabyråerna, ett mycket viktigt spår tror vi som kan positionera oss bra. Någon trodde att vi var sambos, vilket är kul förstås!
idag har vi planerat satsningen "Sveriges gladaste företag". Planen är att använda en sidotjänst som en instegsprodukt för företag som kanske inte känner att de har en given plats på dagenslax.se och de exponeringsutrymmen som finns där.
Vi har planerat försäljningen. Finns nu på arbetsdokumentet.
Vi har planerat infofilmen om 100LAX. Kommer om cirka en vecka!
Marlena har tänt på Abu Garcia som huvudsponsor. To be continued.
Vi har också dividerat om vilka företag vi kan tänkas samarbeta med, eftersom tex Casino Cosmopol visat intresse. Återkommer med resonemang om det. Vad tycker ni?
Carlos har träffat Fellowshop ang flashmoduler till intranäten.
Vi har också spånat på att ha moduler på gymnasieskolors intranät, kanske med inspiration, förebilder, osv. Det ska vi testa mot ett antal rektorer.
Henrik har skickat illustration till den temporära startsidan fram till 1 juni. Mycket fin. Det pirrade i Marlenas lår.
Carlos har sagt fula ord som generat Marlena.
Och, sist men inte minst, så har vi våra praktikanter här från MEDIAGYMNASIET i NACKA STRAND. Det här skriver vi inte alls efter påtryckningar från någon lärare där! Varm hälsning till Cissi också när vi ändå håller på. Tack för att vi fått så fina och bra praktikanter!
Ana Gina är också på nu, känns kul, kommer och spelar in om ett par veckor.
En bra idé Marlena pitchade var också att vi faktiskt inte marknadsfört oss mot företag med omsättning under 50 miljoner! Har ni någon ide på något vi skulle kunna sälja till dessa som då är storlek mindre?
Marlena skrev också så här till mediabyråerna, ett mycket viktigt spår tror vi som kan positionera oss bra. Någon trodde att vi var sambos, vilket är kul förstås!
Hej!
Marlena Batist heter jag och är den andra halvan av
DagensLax duon. Min bättre hälft Carlos Rojas kontaktade dig för några dagar
sedan angående input till vår må-bra sajt. Vi startade den för ca en månad och i
samband med detta sa jag upp mig som konsult på varumärkesbyrån Lynxeye efter
fyra år. Jag har en fundering som jag gärna skulle vilja bolla med dig och
hoppas du har tid.
Jag vet inte om du känner igen dig i detta,
men från min tid på lynxeye hade jag många kunder som av strategiska anledningar
ville stå för inspirerande på ett eller ett annat sätt. Antingen var det i
varumärkespersonligheten externt/internt, eller i sitt erbjudande till
konsumenterna . Vad jag fann var att inspirerande är ett svårt ord att stå för
som varumärke, det räcker ju inte att säga att du är inspirerande du måste visa
för kunden att du är det.
Att det är få sajter som äger "inspirationspositionen" fick vi också bekräftat första dagen vi lanserade 100lax då våra läsare ville att vi skulle bygga upp en inspirerande och peppande startsida där man kunde söka uppmuntran när man var låg eller deppig. Resultatet blev DagensLax.se som Carlos beskrivit i tidigare mail. Idén med DagensLax är just att bli reflexen på deppighet och därmed äga känslan av glädje, uppmuntran och nya utvägar. Helt enkelt inspirationen.
Tror du det skulle
vara intressant för era kunder att synas/annonsera på DagensLax för att
associera sitt varumärke till inspiration, definierat på detta sätt?
Tacksam för all input du kan ge oss!
Marlena
7 kommentarer:
Bra fråga om t.ex. spelbolag ska få synas. Lämpligen accepterar man det men tar mer betalt än genomsnittet för andra annonsörer.
Det verkar som det är full ös för DagensLax. Gott! Kör på!
casino Cosmopol... visst de kankse vill ha en hälsosam personal. De jobbar konstiga tider? kanske är bra för dem. Å andra sidan kanske inte ett casino representerar en "hälsosam" miljö/område med tanke på vad dagenslax representerar. Av vilken anledning är deras intresse? Sveriges gladaste företag? Handlar det om annonsering på dagenslax.se? Jag personligen tycker nog inte att ett casino/spelbolag borde annonsera på en sida som representerar en måbra sajt. Spelberoende mår ingen bra utav.
pepp pepp pepp!
Spelbolag, nä passar inte riktigt, det ser ut som vadsomhelstförpengar tror jag.
Mindre företag, sälja, kanske en modell med betalning efter omsättning alt personalstorlek? Eller bolagstorlek ha olika abb Large - Medium -Small t ex?
Att låta olika utvecklare utveckla egna modulkoncept/filmer som jag såg i nån post är en bra idé! Lite Apple-store typ? Ett bibliotek med olika att välja på?
Jag måste nog hålla med om att jag inte heller tycker att spelbolag bör finnas på dagenslax-sidan. Och jag gillar verkligen formuleringen på/innehållet i mailet ni skickat ut! Go go go! :)
Jag har varit borta ett tag och är lite osäker på vad som menas med "samarbeta med". Jag hänger dock inte med på varför just spelbolag INTE skulle få synas. Är det bara för att "folk i allmänhet" tycker att spelbolag är "allmänt sunkiga" eller?
Den rena och raka i min värld är att man sätter supertydliga kriterier. Antingen "här släpper vi bara in företag som är så här överjordiskt bra: blablabla" eller "alla som vill betala är välkomna såvida man inte bryter mot följande heliga regel: blablabla"
De flesta företag jag har stött på, inklusive Casino Cosmopol, har ett antal fd anställda som hatar dem av goda skäl. Men jag tycker fortfarande man kan göra affärer med de företagen ändå.
Skicka en kommentar
Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida