onsdag 31 mars 2010

Marlena säger hej!

När ni läser detta jobbar jag min sista dag som anställd. Och när ni läser detta påbörjar jag min första dag som heltidsentreprenör. Det är lite som att hoppa bungy-jump utför ett stup och mitt i fallet tänka ”shit, jag hoppas jag knöt fast repet”.

Det här med entreprenörskap är nytt för mig. Första gången jag ens lekte med tanken var för ca ett år sedan. Jag hade inte ens tänkt tanken innan för ”jag är ju ingen entreprenörstyp”. Men det är jag visst. Och det kan du också vara, om du vill.

För mig handlar 100 LAX - experimentet om just det. Visa att saker och ting går, bara du har viljan. När viljan finns, hittar du nya vägar för att nå dina mål. Du kan inte kunna allt från början, men du kommer lära dig det du behöver för att komma vidare. Jag hoppas i alla fall det! För det är så jag tänker.

Etiketter:

11 kommentarer:

Anonymous Martin Wande sa...

Grattis Marlena, att vara sin egen är givande på många plan.
Jag har själv många projekt igång och ännu fler idéer som måste förverkligas. Tänker följa era framsteg och försöka bidra till er framgång med kloka inlägg.

31 mars 2010 kl. 09:00  
Anonymous Helena Vis sa...

Fantastisk idé! Det kommer att bli så spännande att följa er. Tills jag kommer på något mer kreativt säger jag bara kundnyttan, kundnyttan, kundnyttan. Annonserna kommer att komma av sig självt. Hörs, /Helena

31 mars 2010 kl. 09:02  
Anonymous Maria sa...

Bra sagt! Och som mamma sa idag- Marlena är ju din inspiration och det är faktiskt precis så det är.

31 mars 2010 kl. 10:51  
Anonymous Johan Gustafson sa...

Jag fattar inte riktigt. Ni har inga pengar, ni har ingen affärsidé, ni har ingen erfarenhet, ni vill bara jobba 10 timmar i veckan och göra en vinst på 100 000 i månaden. Dessutom inte ett ord om kundnytta utan bara hur bra ni ska få det. Dessutom vill ni att andra ska göra jobbet åt er.

I Småland vet vi att om något är för bra för att inte vara sant, så är det inte sant. Jag tycker att ni för unga entreprenörer bakom ljuset och ger uttryck för en värdegrund som spirat ur IT-bubblan. Känns inte seriöst alls. Men man ska ju inte underskatta "marknadens" dumhet. Det ska bli intressant att följa utvecklingen.

Er affärsidé är kanske att komma upp med dom mest verklighetsfrämmande idéerna.

Johan

31 mars 2010 kl. 11:08  
Anonymous Anonym sa...

Jag minns att den där Gringo-bilagan i Metro var uruselt skriven och bedrövligt dåligt layoutad. Praktiskt taget oläslig! Sen gick väl rubbet i konken? Så det här "nya" projektet verkar stöpt i samma sköra vågskål. MEN om ni mot förmodan lyckas tjäna in några pluring - så grattis!

31 mars 2010 kl. 11:31  
Anonymous Martin Wande sa...

Johan G. går på hårt och har naturligtvis vissa poänger vilket är bra men, som han själv menar, inte riktigt förstått idén.

Det är ju fullt möjligt att de misslyckas med det här och jag själv finner processen de har framför sig, oavsett hur det går, ganska intressant.

De sticker ut hakan ordentligt med det här och jag tycker det är lite för tidigt att klippa till redan på första dagen.

Fråga: Är det någon som har en bra svensk variant av uttrycket "Raining on your parade"?

31 mars 2010 kl. 13:23  
Anonymous Kelena sa...

What a great initiative, Marlena and Carlos!
Wish you to succeed!!!!

Please do show how to work smart, not hard!
I doubt you'll keep to ten hours work week though I love the idea of Tim Ferriss's book!

Again - the best of luck!!!!

P.S.
I suppose you won't allow any links in the comments so I'll send you an email with a link you might need.

31 mars 2010 kl. 20:07  
Blogger Soderstrom sa...

Go for it!

31 mars 2010 kl. 22:46  
Blogger Marlena sa...

Har precis satt mig ner och läst alla inlägg - ert engagemang gör mig lycklig.

För mig är framgång "the progression towards your dreams" och med den definitionen känner jag att jag idag har kunnat ta ett stort kliv framåt. Tack för det!

1 april 2010 kl. 00:07  
Blogger No Totti No Party sa...

Tycker att det är jättespännande och är väldigt nyfiken på hur ni kommer att lyckas.

1 april 2010 kl. 16:56  
Anonymous Saber sa...

Spännande och se vad ni kommer fram till för affärsidé. Riktigt roligt initiativ av er måste jag säga. Behövs verkligen fler som er!

2 april 2010 kl. 08:46  

Skicka en kommentar

Alla som vid den tredje månadens slut har kommenterat mer än hälften av dagarna, är med och delar på den första månadsvinsten som överstiger 100.000 kronor.

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida